Thursday, December 9, 2010

ceritera...~

assalamualaikum..dan salam 1 malaysia..ceeewaaah,da macam nk bc berita..
hari ni kita akan membincangkan tentang tingkah laku rakyat malaysia..sama ada tua ataupun muda..
tapi kat sini,sy banyak memfokuskan kepada anak2 muda lah kan termasuk saya ni haa...
haha..adala kan satu kes ni.kisah ni terjadi pd beberapa hari lepas...hahaha bila syaitan menguasai nafsu
yg ni lah jadinya..ada ketika tu la kan...mak saya bawa kereta dgn berhematnya..tp ada makhluk allah yg agak sengal perangainya..xtgk kereta dari arah kanan time nk susur dr arah kiri..pastu,mak saya hon la kan.ye la sebagai pemandu berhemat kita kenalah elakkan dr kemalangan berlaku *haha mentang2 la nk amek test berkomputer...ehehe*.pastu time tu tingkap kereta buka sebab saja nk amek angin damai dr luar..keh3...
"ppppiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnn".bunyi hon kereta avanza kaler biru
(kereta mak saya la tu)
"hoy!!!#$$%^@ *mencarut*".kata org muda yg sengal...
selalunya..mak saya sebagai pemandu yg marah2.tp,kali ni x..anak2 beliau pula yg marah2..haha
ye la mana x marah wey..satu,dah la dia punya salah pastu nak mencarut yg sangat menyakitkan hati.kedua,saya anggap mencarut tu ditujukan kat mak saya..apalagi,berapi la weyh!!
sape ko nk mencarut kat mak ak!!!geram..kalau org mencarut kat mak dia,dia marah x??mesti marah kan.tapi,xtaula kalau dia xde perasaan kan..terhadap family ni..sebab rupa pun x semenggah je..but..aha,DON'T JUDGE A BOOK BY IT'S COVER bebeh!!
mne tau..disebalik muka yang brutal terdapat kebaikan..kan2..

oklah..pengajaran kat sini..janganlah anda sesekali keluarkan perkataan yg tidak baik sesama manusia.sabarlah,dan beristighfar banyak2..dapat pahala..insyaallah..
sabar itu separuh daripada iman....semoga dgn kesabaran ini kita dapat teguhkan keimanan kita..insyaallah..

No comments:

Post a Comment